måndag, april 21, 2008

Bekännelse

Jag har inte världens största arbetsmoral idag. I stället sitter jag och funderar på att huruvida mamma kommer att få strejka idag. Om det är sol även i hennes trädgård och om det finns chans att få lite sällskap av henne när jag smiter från jobbet. Kanske skölja ner min treo med att svalt glas vitt? Som kompensation för mina ytterst begränsade röstresurser idag. Jag får Leonard Cohen att framstå som en sångfågel... ger en rätt bra bild.

Dessutom kan man ju kolla efter badkar på blocket. Jag saknar fortfarande mitt badkar dagligen. Så vem vet det kanske går att trycka in ett badrummet.. eller så får jag fixa ny lägenhet med badkar. Tål att funderas på.

Liksom det där blogginlägget om karlar och stake. Makt och förnuft.

Nu ringde en liten tös som ska göra ett arbete om jämställdhet i arbetslivet och vill intervjua mig. Hmmm

2 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Strejkade du med mor?

Intressant blogginlägg... vi väntar med spänning..*L*

Är också badkarlslös numera. Fast lutar åt att det är bättre att låna någon annans då och då. Då slipper man skura det i tid och otid..;)

10:27 fm  
Blogger Ängeln sa...

Mor fick inte strejka ännu.. samhällskritisk verksamhet eller vad de nu kallar det.

Så jag åkte ut till syster yster och var hundvakt i solen... men lite grillning som avslutning.

Hmm annans badkar är inte samma sak.. även om jag norpar pappas då och då...

10:55 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida