måndag, april 14, 2008

Bolibompa

Av någon o utgrundlig anledning så råkade jag befinna mig i situationen att jag lovat att vara barnvakt. En söndagmorgon från klockan 07.15. Givetvis involverade det min syster som jag enligt trogen vana har svårt att säga nej till.

Barnet ifråga är dock en trevlig bekantskap med ett glatt humör. Väldigt pratglad trots den arla tiden. Så efter en stunds ihållande frågestund kom jag på idéen att få fatt i Bolibompa. Puh!

Sen kom jag på att den som verkligen borde varit barnvakt var min käre far som uttryckt en viss önskan om barnbarn. Så jag ringde honom vid 8-snåret och erbjöd honom uppdraget. Kryddat med Bolibompa som han efter att ha jobbat utomlands avskyr. Det var i stort sett det enda programmet som sändes på svensk tv som han kunde få in... Han var inte alls avundsjuk på mitt uppdrag. Nåja det gick väl och jag lyckades tom övertyga den lille vännen om att frukost består av smörgås och yoghurt inte kakor och saft som han försökte övertyga mig om...

Sen är det väl helt ok att slumra lite i soffan under bolibompa? Känner mig dock en aning dålig som satte igång tvn. Nästa gång ska vi sätta igång något projekt. Gärna nåt som ger syrran lite merarbete.. Förslag? Klippa hundluggar?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida