fredag, april 18, 2008

Syster Yster

Vissa saker kan man ju ge sig fan på. Som när jag ska hem till syster yster i det lilla huset i byn på landet en kväll. Att jag kommer dit innebär att jag får laga mat. Det finns flera tecken på det.

* Vitt vin är kylt till mig och finns dessutom flera att välja på
* Den lite lätt uppgivna blicken
* Påpekandet att hon inte har handlat på en vecka
* Frågan vad har du för idéer
* Slutligen: När ska du laga maten? Det blir ju alltid roligare när du gör det...

Jojo så det blev jag som lagade maten. Inte alls avancerat men helt ok. Nu till det riktigt roliga.

Syrran och hennes kille har ju som sagt var flyttat till lilla huset i lilla byn på landet. Den där byn som vi alltid skämtat om har en massa inavel och folk är lite på "det viset". Läs gärna om flytten så kommer en viss förståelse att infinna sig.

Syster Yster och jag har flera egenskaper som skiljer oss men framför allt en. Syrran är duktig på massor med saker men inte heminredning vilket mest beror på ett totalt ointresse. Så när jag hörde att de bytte rum för att tvn kom för nära soffan höll jag på trilla av stolen. För mig är det viktigare att det ser schysst ut.

Så när mamma frågade mig om hur det nu såg ut i huset så beskriver jag det som ett kaos efter ett bombnedslag. Inte på ett elakt sätt utan mer som att vi är olika och jag gillar en diskbänk utan massa saker på. Min toleransnivå är ytterst begränsad och jag är alldeles för otålig med att få ordning.

Men när mamma frågar syster yster om hur det har det i huset så svarar syster yster att Joooo men nu har de fått ordning och det är ganska fint. Jag höll ju på att dö när jag hörde det och undrar bara: VAR?!?

Nu till det roliga. Nästa helg kommer svärmor på besök till lilla huset i byn landet. Frågan är nu var syster ysters och dalmasens* gräns för hur mycket ska bli klart innan svärmor dyker in.

Dessutom funderar hon på att bjuda in hela familjen på middag. Gissa vem som fick en hint om att laga maten...

* Jo men killen är från Dalarna

4 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

"Den lite lätt uppgivna blicken"? ha ha ha..

Och jag som alltid får lite dåligt samvete om syrran bjudit mig på fin middag fler gånger än jag bjudit henne(vilket hon oftast har)

10:20 fm  
Blogger Ängeln sa...

Hmm och sen fick jag skäll för att jag skrev om henne på bloggen...

1:54 em  
Blogger Ninde sa...

Ha,ha,ha

...och därför vet inte syrran om att jag bloggar. He,he..;)

9:57 fm  
Blogger Ängeln sa...

Kan man spärra vissa enskilda från bloggen... hehe!

10:57 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida