måndag, april 21, 2008

Tema Generation

I går hade den lokala blaskan en söndagsbilaga med ett specialtema med olika generationer. Rätt så trevlig idé att läsa om 20-talisten, 30-talisten och så vidare. Sen kommer de till 70-talisten. Där de har valt ut en "tjej" nästan fick mig att gråta. Hon är ett år äldre än jag och ser ut att vara minst runt 50 på bilen. Katastrofalt fula och oformliga kläder samt avsaknad och frisyr och säkerligen mascara. Hela bilden säger " jag har slutat att bry mig" och ser mest tragisk ut. Visst man måste inte vara piffig och snygg.. men att ge upp! För det finns ingen annan förklaring. Det är omöjligt att påstå att hon inte kan se lite roligare ut med en minimal insats.

Hon fyller alla mina fördomar om att jaaaa nu har jag fått mina barn och har min man och lever livet i den lilla byn och det är ju bekvämt. Bara tanken får mig att få kalla kårar och rysningar. Jag har absolut inget emot ålder men man behöver ju inte göra sig äldre än man är!

5 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Åh. Hatar sånt där. Varför ska man vilja identifiera sig med någon som ser ut som den just krupit upp från under en sten?

Det är därför jag gillar en äldre gympaledare. Minst 45 och kropp som en tjugoåring. Inte sönderlyft utan sund. Sådär som man kan hoppas att man själv ser ut när man blir äldre. Än nu.

3:35 em  
Blogger Ängeln sa...

Fast gymnastiklärare brukar ha en irriterande egenskap... de är så gräsligt hurtiga. Hade en dressyrtränare som var +75 år och som fortfarande red.. det är coolt!

9:38 fm  
Blogger Ninde sa...

Jo jag vet..fast hon är mer som ett litet knippe positiv energi än gymnastiklärare. Mer Sats än gammelgympa om du fattar..;)

+75 och fortfarande rider! wow..det satsar vi på va? ;)

10:29 fm  
Blogger Ängeln sa...

Givet! Sen finns ju alltid Ulla Håkansson som tävlar på nationell nivå...

10:57 fm  
Blogger Ninde sa...

Åh. Ulla och Ajax..från syrrans gamla Mulle/Min Häst anno väldans länge sedan... Lever hon? *impad* :)

3:19 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida