tisdag, februari 12, 2008

Statoil 11.51

Har precis fått ut kortet ur automaten och ska börja tanka. Då kommer en BMW och glider upp bakom mig och ställer sig på kö. Visst, kan man ju göra. Men varför om det finns två lediga automater till åt samma håll som både tar kassa och kort?

Mina fördomar blir bekräftade. Självklart är det en parant dam som dessutom har mage att sitta i bilen och se sur ut. Men jag kan inte låta bli att undra.... varför? Vilken av mina teorier är mest rätt eller har jag missat någon viktig?

* Hon fattar inte att det går att tanka från övriga pumpar.

* Hon känner sig mer viktig när hon står i kö och kan stressa mig.

* Enkel med kanske sann? Det är närmare att gå in på macken.

Nästa gång ska jag knacka på rutan och fråga varför eller gå in på macken och handla en massa. Lääääänge!

2 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Hm...du är inte den enda med fördommar om vissa BMW bilister..

(och gissa vilket märke H alltid kör? ;)

2:03 em  
Blogger Ängeln sa...

Nja erkänner att på förra jobbet körde jag iofs BMW och chefen var mycket riktigt ett komplett kukhuvvue!

2:18 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida