torsdag, februari 07, 2008

Fjärilar

Tiden rusar iväg och helt plötsligt så insåg jag att det är nog något som jag har glömt. Efter ett febrilt letande i minnet kom jag på det. Krokikursen som jag anmälde mig till borde ju börja rätt snart. Mycket riktigt så börjar den i kväll. Så igår köpte jag den nödvändiga utrustningen.

Nu börjar fjärilarna i magen infinna sig så smått. Vad sjutton tänkte jag? Anmäla mig till en krokikurs när jag inte ritat sedan bildundervisningen i gymnasiet som förövrigt inte bestod av speciellt mycket ritande. Krasst sett så var jag nog mest aktiv i högstadiet, framför allt efter att jag bytte bort franskan mot Ord Bild och Ljudverkstad. Flummigt? Självklart men betydligt roligare än franska. Dessutom hade vi rätt kul lärare som hade ett låssystem av snören i sin bil. En äkta relik från 60 och 70-talet.

Kanske fungerar som referens ikväll? Joooo men du vet jag hade ju 5a i bild... i högstadiet. Dessutom har faktiskt farfar en av mina oljemålningar på väggen! Inte för att jag gav bort den och de hängde den på väggen för att jag var ett barnbarn! Nej Nej! Självklart för att jag var sååååå talangfull..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida