tisdag, februari 05, 2008

Killmagnet

Som det kanske har avslöjats tidigare så har jag en äkta tanthund numera. Liten söt svart dvärgschnauzer. Utan vidare kan jag erkänna att det tog tid för mig att förlika mig med att jag har en liten hund. Som dessutom charmar de flesta. Så numera har hon ett halsband med glittriga stenar och täcke då och då.

SÅ jag börjar förlika mig med att jooo jag har ju en tanthund. Men vad jag inte hade räknat med är att hon är en första klassens killmagnet. Killar stannar på gatan med lite lätt blanka ögon och gullar med henne. Jag är stum av förundran. Skulle aldrig få för mig att stanna för klappa en liten hund ( råtta). Förra veckan åt jag lunch med en killkompis och efter lunchen gick vi en lite promenad med hunden ( råttan) varpå vi möter en killkompis till honom. Som kastar ner sig på huk, gullar med hunden, undrar vad hon heter och tycker att åhhh vilket fint halsband. Kan någon förklara???

Dessutom kan jag ha med henne på kontoret vilket är suveränt. Hon trivs som fisken i vattnet och springer runt och kelar med killarna. Som de dagar hon inte är med nästan förnärmat undrar var hon är...

8 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

* De vill visa sin fina djurvänliga sida i hopp om att få liggläge?

* De skulle gjort samma sak med en stor hund. Om de hade vågat..;)

3:11 em  
Blogger Ängeln sa...

Haha! Alla sådan grejer är ju förbjudet när man är mer eller mindre ensam tjej. Funkar ju inte! Har provat med stor hund som jaaa de vågar klappa men får inte fram lika "blanka" ögon...

1:46 em  
Blogger Ninde sa...

Ensam tjej, bland en massa trevliga, blankögda män i snygga uniformer? *motar bort eventuella felaaktiga associationer här*

Menade rent generellt annars, som killkompisens kompis osv..;)

2:26 em  
Anonymous Anonym sa...

Å vem ska du tacka nu då?!
Jooo din snälla syster som fixade en liten killmagnet till dig ;-)

3:49 em  
Blogger Ängeln sa...

Värsta är att uniformen tappar sin glans rätt kvickt ;)

10:11 em  
Blogger Ninde sa...

Ha,ha synd..;)

2:46 em  
Blogger Ängeln sa...

Saknar dessutom någon som ligger uppmot 9-10 poäng om du förstår vad jag menar. Även om de på nåt vis ändå inte är intressanta ;)

3:41 em  
Blogger Ninde sa...

Förstår exakt vad du menar...samma sak här. Utan uniform.. ;)

9:21 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida