tisdag, januari 29, 2008

Prosit

Igår när jag kom släpandes till jobbet diagnostiserade en av killarna mig som förkyld. Självklart förnekade jag det och hävdade att jag inte pratat något och därfär var en aning rosslig. Men icke sa nicke!

Imorse vaknade jag med lätt ont i halsen. Hur fan är det möjligt! Jag som inte ens hånglade i helgen trots att jag faktiskt hade chansen. Nää utan jag var duktig och åkte hem utan en massa bus. Hur kan det komma sig att så fort jag går ut på krogen så kommer förkylningen som ett brev på posten?

Kan det hänga ihop med att rökförbudet har försvunnit? Innan röktes alla baciller ihjäl av cigarettröken? Var jag riktigt syndig så kunde tom jag ta en giftpinne då och då. Numera är det en helt förlegad vana som inte har praktiserats på flera år. Men nu åter till frågan, hur fan kan jag vara mer eller mindre konstant förkyld?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida