måndag, oktober 29, 2007

Jävla måndag

Sov som en katastrof inatt. Kan bero på att jag drack lite rödvin igår och att det blåste och stormade ute så att det kändes som att huset skakade. Dessutom drömde jag om Herr Strul.. som ringde igår. Igen. Nu var han nästan inne på att komma ner och hälsa på mig. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Berättade att jag har en plan att åka upp... Vi kom fram till att är snart 5 år sen vi träffades första gången.

Pigg var jag i alla fall inte imorse. Dessutom spöregnade när jag tog ut hunden på morgonpromenad så någon lång powerwalk blev det inte. Hunden uppskattar inte regn utan täcke. Japp! Jag har täcke på henne vid dåligt väder. Men idag försökte hon stå och skula under träd och ville inte alls gå.

För att göra dagen bättre så har jag milt sagt en dålig hårdag och fula kläder. Det hjälper inte på humöret ett dugg. Jag övervägde allvarligt att gå och lägga mig och strunta i allt.

Men jag tog mig till jobbet och får i alla fall sitta själv på rummet och sura för min kollega är ledig idag.. Så jag spelar på högt på radion..

Lyckades dock rapportera en viss försäljningsframgång till chefen som kom tillbaka från tjänsteresa idag. Så han är som en sol. Vilket är bra. För en enda dum kommentar skulle kunna få mig att strypa honom idag,

Och nu kom jag på att det inte är osannolikt att jag har pms....

2 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Go ahead bara. Jag och kollega Z brukar droppa små hintar om att pms räknas som förmildrande omständighet. Ifall man nu måste strypa någon..;)

Fast du Herr Strul? Nostalgi lr nyttförsök?

5:12 em  
Blogger Ängeln sa...

Snarare sex och lite mys.. kanske

9:36 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida