måndag, oktober 22, 2007

8 Saker jag inte tänker ge någon chans:

Ninde utmanade mig. Så klart att jag måste nappa på det…

1. Nakenyoga
Tydligen en ny träningsform. Som för mig verkar helt horribel. Vem vill se så mycket av andra? Själv hemma. Visst. Men varför? Finns roligare saker att göra naken. Sex till exempel. Har jag hört..

2. RIX-fm
Enligt min mening en radiokanal med jobbiga programledare och ännu sämre musik. När man frågar någon vad de har för musiksmak och de svarar blandad och jag då frågar vidare så kommer det fram. Jaaa men sånt som spelas på Rix. Då har människan fan ingen musiksmak! Dåligt omdöme snarare. Sedan finns det även fler radiostationer som är rent bedrövliga och av någon anledning är de flesta kommersiella.

3. Religion
Jag gillar att gå kyrkan vilket säkert är en kvarleva från den tiden när jag sjöng mycket i kör. Så kyrkor som byggnader är ju trevliga. Men när sedan prästerna kör igång sitt prat om kristus osv. då har jag svårt att hålla minen. För mig är det kvalificerat dravel som är helt absurt. Jag förstår att människor behöver något att leva efter eller söka trygghet i. När jag skulle konfirmeras fick tröttnade jag omgående på prästens diskussioner om vår tro. Vilket resulterade i att jag lade ner det där med konfirmation..

Så skulle jag få barn någon gång i livet så blir det inget dop. Glöm det!

4. Iller
Varför ha en iller som husdjur? Luktar illa och är allmänt otäcka.

5. Rasister
En människa är en människa oavsett hur man ser ut och kommer ifrån. Idioter finns bland alla sorter. Visst har vi alla en liten rasist inom oss och det får vi alla jobba med. Men alla människor har ett värde. En katastrof blir inte värre för att det faktiskt var svenskar som dog. Det gäller alla människor.

6. Dykning
Verkar hur läckert som helst. Men kommer aldrig att bli min grej. Det här är alltså tjejen som plaskar i vattnet innan hon hoppar i för att skrämma bort fiskar. Lovar finns det en lite fiskrackare så simmar han emot mina ben. Även om alla säger att fiskar inte gör det. Så vet jag att de har fel. Finns bara 2 sammanhang då fiskar är ok. På tallriken och på flugan när man flugfiskar. Även om jag har jätteproblem med att hålla i fisken för att ta loss den.

7. Idol 2007
Det är inget specifikt emot Idol 2007 utan hela konceptet. Tråkig musik och ännu tråkigare program. Kul för de som lyckas efteråt men många sjunger ju inte ens speciellt bra. Men programmet i sig är bara tråkigt. Antar att det finns för att kvällstidningarna ska ha nåt att skriva om. Enda roliga som finns inom denna typ av program är den amerikanska versionen. Men det beror på domarna där. Som faktiskt är riktigt bra. Plus att de brukar ha folk som faktiskt kan sjunga. Riktigt bra.

8. Rosa Bandet
Säkert hur bra som helst. Men vad jag inte fattar när det gäller sådana kampanjer. Hur mycket kostar inte kampanjen i sig? Vem betalar? Det kanske är så att man ska vara politiskt korrekt och skänka pengar. Men ska jag ge pengar så blir det till stadsmissionen och frälsningsarmén. Frälsningsarmén har något som tilltalar mig. Uniformerna och människorna som verkar vara snälla. Det är fint.

Ser fram emot att alla funderar på denna. Det var intressant..

2 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Kul att du antog utmaningen! :)

Svenska idol bojkottar jag också. Sett mera talang på skolan i min avkrok till Hemstad..typ.

11:04 fm  
Blogger A. sa...

Nakenyoga? Ser tjocka män framför mig framåtstupa lotusläge... Kan aldrig vara bra för någon...

1:38 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida