onsdag, oktober 17, 2007

Korkad

Hade ju varit smart att städa lite igår. Så hade jag sluppit gå upp imorse och städa. Jaaa jag vet att jag inte är klok. Men så här är det. Mitt trapphus håller på att renoveras. Vilket ju i sig är en bra idé. Däremot så skulle jag kunna slå en sten i huvudet på den som valde färgerna.

Vem fan väljer kräkgula väggar med gröna slingriga schabloner som ser ut som blad på väggarna? Det är asfult och påminner om en sjukhuskorridor från 80-talet. Jag blir förbannad varje gång jag ser det. Kan man inte renovera ett hus en stil som passar huset? Typ något i 40-50-tals stuk? Jag ser dessutom skiten varje dage ordentligt eftersom att jag bor 3 trappor upp utan hiss. Började allvarligt överväga att sälja lägenheten...

Men i det här ska även listerna till ytterdörren målas. Jag fick lappen en fredagkväll med meddelandet att de behövde måla på måndagen. Skitförbannad struntade jag i det och drog till Italien på semester. Så igår ringde jag målarna och fick direkt reda på att killen som målar är min granne. Som bor vägg i vägg med mig och brukar ha fest för jämnan. Som förvisso är väldigt ung och inte ett dugg intressant. Men varenda gång jag träffar honom så ser jag ut som "hem kom och hjälp mig". Stallkläder, håret på ända, nyvaken och sur eller nåt annat deprimerande.

Summan av kardemumman är att eftersom att de finns en risk att han tittar in i lägenheten måste jag röja upp. Måste ju upprätthålla någonslags image..

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Detta var ju riktigt kul.......

6:21 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida