lördag, september 06, 2008

Loooooooooooooser

Övriga familjen är på semester. Gissa vad jag blev? Katt och hundvakt. Inte utan att jag känner mig som årets största förlorare. Om någon undrar kan jag berätta att riesenvalpar är skitsöta och pissjobbiga. Men hon har sina poänger... ser ut som en raggig Björn Borg ( vääääldigt tätt sittande ögon och en kopia av sin mormor vilket bara det är charmerande) men med en outröttlig entusiasm.

De senaste dagarna har hon lärt sig följande:

-hästar är inte så farliga.. tom pussat lite på min
-sängen är till för att sova i
-man kan HOPPA upp i sängen
-det är kul att bada i havet
-Huliganen blir skitsur när valpar jagar honom
-fil är mumsigt när man inte vill äta sin mat

Någon som har några tips om fler saker hon bör lära sig? Hon vet vad mat är... och har en nos som dessvärre fungerar utmärkt!

Kvällen ska ägnas åt tv, dusch, mysande i soffan och så ska jag grilla min mat.. och nej jag bor inte hemma. 3 trappor utan hiss och valp är inte lockande.. så vi är i lilla huset i hålan på landet...

2 kommentarer:

Blogger Magnus sa...

Loser eller loser - när mina föräldrar stack på semester förr fick jag ett hundratal svin att ta hand om. Samt ett okänt och varierande antal gårdskatter och diverse höns och ankor. De var förvisso rätt så väl okomplicerade och höll sig i allmänhet i sina boxar, dock skulle de ha sin mat klockan sex på morgonen, om det så var midsommardag...

4:22 em  
Blogger Ängeln sa...

hahaha! Sensationellt charmigt. Men blev inte grisarna glada?

10:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida