söndag, augusti 24, 2008

Hur man blir poppis

Middag hemma hos syster yster igår. Givetvis stod jag för matlagningen och det blev väl ganska bra. Men så var det ju några missöden..

Som när jag lyckades välta ett nyfyllt vin glas i köket. Som på vägen ner till klinkergolvet lyckades duscha syrrans relativt nyinköpta mobil i vin..

Eller när jag hade somnat som en liten gris och de går för att lägga sig och då ser att min hund som löper har legat i deras obäddade säng.. med vita satinlakarn...

Givetvis måste det kompenseras så syrran släppte ut sin 12 veckor gamla valp vid 7-snåret som sedan kommer in och upptäcker den där roliga saken som ligger i soffan. För att sedan tugga på soffbordet, lite skor osv.. Kela lite grann för att sekunden efter bli en krokodil..

Sen var det ju frukost och då råkade jag välta syrrans kaffekopp över henne.. Tydligen var det varmt..

Det är nog lite tur att jag hade bakat bröd imorse.. annars hade jag fått gå hem och det är några mil..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida