måndag, augusti 25, 2008

Ligist

Den lilla söta katten som för det mesta håller en aning lägre profil än huliganen har faktiskt börjat att utmärka sig. Givetvis kan hon flera av hans trix men hon har inte nappat på den där med att putta på tavlor än.

Hennes absoluta specialitet är att hoppa upp på köksbordet när jag äter. Att jag slänger ner henne bekommer henne inte ett dugg. Sen tillhör hon varianten som tycker att det mesta är rätt gott så det är helt uteslutet att tillåta henne att vara på bordet. Så hon hoppar upp i genomsnitt 20 gånger per måltid tippar jag. Vilket egentligen är styrt på hur lång tid det tar för mig att äta.

Men nu har hon hittat en annan favorit. Tugga på sladdar.. men bara vissa duger. Favoriten är mobiltelefonsladdare. Hon har i sommar slaktat minst 3 stycken. Jag är inte imponerad. Dessutom har hon tuggat på båda mina elkablar till datorn. Tack och lov fungerar den ena i alla fall. Så taktiken är att gömma dem så fort jag inte övervakar dom. Imorse skulle jag bara lägga ifrån mig min Ipod medans jag tog på mig skorna. Då hinner kattkräket på nolltid börja intressera sig för lurarna.. jag hann stoppa henne..

Varför är alla mina djur terrorister? Keliga till tusen och av varianten plåster?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida