torsdag, augusti 21, 2008

Helt apropå..

..kommer någon annan ihåg Krigets Vindar? En tvserie som baseras på Herman Wouks romaner och utspelar sig under andra världskriget. Nåväl jag lyckades övertyga mamma om att köpa den och igår slängde jag in den första dvd. Insåg efter ett tag att varje avsnitt är cirka 2 timmar långt och att det var mindre fiffigt att efter första skivan givetvis sätta igång nästa. Så jag kom i säng strax efter 1 vilket är en aning sent när jag ska upp och jobba dagen efter.

Men den var lika bra som jag kom ihåg den! Vissa var precis lika stiliga i sina uniformer då som nu vilket är imponerande. Så handen på hjärtat så har jag nog någon slags romantisk ådra i alla fall. Även om det sitter hårt inne att erkänna. Eller så är det ren nostalgi..

2 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Vi säger att det är nostalgi. Har inte den gått i repris? Tycker det är något vagt bekant med titeln?

Och du är utmanad på min blogg!

12:13 em  
Blogger Ängeln sa...

Något vagt bekant över titeln.. Grrr ...

Kolla in
http://www.imdb.com/media/rm1957403904/tt0085112

Något du känner igen?

1:54 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida