onsdag, juni 18, 2008

Planen som ändrades

Min käre store far har nog lite dåligt samvete. Varför vet jag inte men förhoppningsvis beror det på att han har legat vid en pool i en veckas tid och jag har varit hemma. Jag passade på att klämma till med att jag minsann inte skulle få någon semester* i år dessutom. Martyr? Självklart. Just nu känns en vecka i solen väldigt avlägset med ack så lockande.

Min första plan inför midsommar var att jag skulle vara i Grekland. Det gick åt pepparn. När jag förra veckan insåg att det visst är den här veckan bestämde jag mig för att vara hemma och titta på någon dvd vilket jag nästan aldrig gör.

Fast igår på pappa på min plan och började genast övertalningen om att jag borde verkligen komma ut till dem. Efter ett visst funderande kom jag på tanken att:

Hmmmm... få mat och lite alkohol serverat med inga krav på att man ska hjälpa mer än att underhålla lite.. känns ganska ok.

* Var så pass klantig att jag inte kollade om jag kunde få ut förskottsemester innan jag skrev på... lär aldrig mer göra om det misstaget! Det är verkligen synd om mig!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida