onsdag, juni 11, 2008

Tiden rusar

och det har varit en osedvanligt kul men fullspäckad helg.. Länge sedan jag hade så trevligt och jag lovar att det behövdes.

Torsdag

Picknick på Sofiero med en massa plockmat, lite tetravin och till slut en massa Lenny. Nice att faktiskt gå på spelning och av någon anledning hade inte Herr Kravits lockat det värsta bottenskrapet från den skånska myllan, vilket alltid är en farhåga på arragemang i Skåne. Dessutom verkade det inte heller tvunget vara en uppvisning i Noaks Ark vilket kändes en aning befriande. Sen lyckas ju Kravits se så där genuint ascool ut, han kör sin grej och det funkar. Även om jag kan hålla med om att den där sessionen av jam på dryga halvtimmen var en aaaaaaning lång. Men jag åkte hem med ett nöjt leende.

Fredag

Vaknade utan spår av bakfylla eller ringade öron, något trötta ben dock. Effektiviteten lyste med sin närvaro och innan klockan var lunch hade jag städat hemma, fixat allt i stallet, planerat och handlat mat. Så jag hann chockerade nog slänga mig i hängmattan ett par timmar innan Herr Fox med numera fästmö* meddelade att nu är de på färjan.

* vilket givetvis var tvunget att börja firas med en flaska moet

Eftermiddagen/kvällen ägnade sedan åt att pimla vin och äta en massa mat vilket ledde till en ganska lugn barrunda på stan. Men jag var ju tvungen att börja visa stan. Som verkligen visade sig från sin absolut bästa sida.

Lördag

Inleddes med en rejäl promenad med hundarna* vilket piggade upp en aning efter kvällen innan. Sedan begav vi oss norrut för lite lite shopping och kaffe hos daddy. Efter en snabb lunch hemma drog vi ner till värsta raggarstranden i stan. Alltid kul att titta på folk. Fast jag vet inte hur kul det är med de där sextonåringarna. Som har hur småbadkläder på sig som helst. Och som vi konstaterade... har kroppar som vi inte en var i närheten av att ha ens i den åldern. Men men sånt är livet.

Efter diverse andra små missions så inleddes kvällen på en av uteserveringarna av det lugnare slaget. Inte den som "alla" ska gå på och ger en intressant upplevelse av vilka människor som bor på den skånska landsbygden och åker in till stan för att roa sig. Som fästmön konstaterade att det är som att tiden har stått stilla här modemässigt! Vilket säkert skulle knäcka en stor del av invånarna i staden som kämpar så febrilt för att "vara inne". Kul och sant är det i alla fall. Även om jag inte anser mig vara ett dugg inne.

Nåja, vi tog en promenad längs stranden för att sedan bege oss in på en av de hyllade restaurangerna i stan. Som höll måttet. Vilket nästan fick mig en aning lyrisk men framför allt väldigt mätt. Kvällen ägnades sedan åt en massa drinkar för att pigga upp...

En bra helg. Riktigt bra. Men hela söndagförmiddagen tillbringade jag hängmattan med bok..

*Orcen kom på fredagkvällen, som syster yster sa.. han är lite smutsig.. LITE???? Hunden såg ut som sandplan med grässtrån på, så fort man klappade honom uppstod ett moln av damm varpå jag började nysa.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida