måndag, mars 10, 2008

Ekorren och Murphy's

Syster yster konstaterade bistert när hon köpte huset att " bara för att jag köper hus kommer jag att träffa en kille". Givetvis blev det så. I samma veva som hon kråkade på för huset träffar hon en snubbe. Som på nolltid även han flyttar in huset. Eller boden... för det är alldeles utmärkt i storlek för en person. Inte 2 1/2 person... med 2 personers bohag.

Tiden för flytten börjar infinna sig... syster yster åker till mig och lånar kartonger för flytten. Hon pratar också mycket om att packa. Men jag hör inte så mycket om själva packandet.

Så dagen D kommer med flygande fart. Morgonen inleds med att syster ringer och ber mig ta med 3 kartonger. Jojo klart att jag kan det. Klart att jag börjar undra om hon verkligen har packat allt... och visst har jag rätt. Det är inte alls färdigpackat och den där rensningen man kan göra när man packar lyser med sin frånvaro.

Sen var det ju den där planen med möblering som hade kunnat vara på plats. Ta en tumstock med sig och se var man kan ställa med saker. Inte släpa med sådant som inte går att få in. Men men det är lätt att vara storasyster och komma med goda råd i efterhand.

Men vi fick flytta en massa intressanta saker som enligt min mening hade passat utmärkt på soptippen: 3 gamla stationära datorer, ungdomsböcker ( windy vindhingsten tex), tomma kartonger som innehållt nån teknisk pryl... efter ett tag börjar hennes blivande sambo inse att han inte träffat en tjej utan en ekorre. Som istället för att bära saker till soprummet släpat ut det i förrådet. Och som nu följer med till det nya huset.

Fast till hennes försvar kan jag tillägga att han kan rensa bland sina saker. Den där blomkrukan som är en grönkrokodil kan ju katterna råka välta ner...

Så inflyttningspresenten kan ju bli att hyra en container så de kan rensa ut saker.

2 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Ge henne boken "Rensa i röran med fengshui" eller nåt. Och en container..;)

12:18 em  
Blogger Ängeln sa...

Hahaha! Tänk dig flera stora hundar.. 3 katter och killen har barn på cirka 50 m2....

3:45 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida