söndag, april 27, 2008

Lördag

Det är riktigt illa, jag har kommit in i en gräsligt morgonpiggperiod. Vilket i praktiken innebär att jag vaknade 05.30 igår. Det är väl iofs rätt okej men inte så bra när man ska på fest på kvällen. Och nej jag hann inte vila något innan, men fick till en riktigt härlig ridtur i skogen. Vilket var helt fantastiskt.

Men festen..

Sprang på en gammal killkompis som jag hängde mycket med på den tiden. Kul och han är som vanligt trevlig och charmerande. Insåg även att flera ansåg att de kände mig och kunde mitt namn. Trevlig. Framför allt om jag hade haft koll på vad de heter.

Pratade med en snubbe som jag misstänker att festsnubben försöker gifta bort mig med. För när en kille glatt utrycker att bo på landet och ha hästar verkar supermysigt blir jag en aning misstänksam... i synnerhet när han inte varit i närheten av hästar direkt.

Sen var det ju killen som jag aldrig får något grepp om. Som jag träffat flera gånger som jag från början inte var säker på om han ens kom ihåg mig. Som nu hälsar med stor kram och påvisar att han dessutom kommer ihåg det mesta som jag sagt till honom. Men som tillhör kategorin killar som tränar mycket och har benkoll på vad han äter vilket i min värld är rätt oattraktivt. Som den gamla killkompisen förhörde mig om vad jag eg tyckte om killen. Men vi kommer ha kontakt i jobbsammanhang framöver.

Trött som jag var så smet jag hem tidigt, promenerade genom staden och njöt av våren. Tog en liten kvist av magnolian, som blommar nu, med mig hem och kröp i säng.

4 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Ha,ha ja när en kille pratar om vad mysigt det vore att flytta ut till landet och ha hästar är det klart läge att bli misstänksam. Själv brukar jag ta mig en funderare på om det betyder att han:
1. Gjort något fuffens och snabbt kan behöva lämna staden och ligga lågt på landet ett par år.
2. Är så tokdesperat efter ett förhållande att han gör/säger vad som helst. Till och med flyttar ut på landet och blir dräng.
3. Är den lyckliga ägaren till en medelstor svinfarm som utan problem kan tänka sig att klämma in dig och din häst i något lortigt hörn i utbyte mot att ni genast börjar jobba på att säkerställa nästa generation svinfarmare...

9:16 fm  
Blogger Ängeln sa...

Hmm det skumma är att han verkar ha god ekonomi.. men konstiga tänder..så han är säkert tokdesperat!

1:04 em  
Blogger Ninde sa...

Ha,ha ja. Eller också är han bulimiker med ett skumt förflutet? :D

4:23 em  
Blogger Ängeln sa...

Nja han såg ju rätt lång och saml ut ;)

7:46 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida