fredag, mars 14, 2008

Mysteriet

Det är ganska kul att huvudsakligen jobba med killar. I synnerhet killar som inte är vana att jobba med tjejer som klarar av att skämta om saker utan att vara manhaftiga. Som kan diskutera inköp av handväska, vilka hudkrämer som är bra, går runt i högklackade skor osv... som dessutom inte drar sig för att skämta med dem. Vilket ibland innebär att de får en sött rosa färg på kinderna, som i sin tur gör det ännu roligare.

Men det innebär ju också att de funderar på vem sjutton är den där tjejen. Singel är hon ockå... jag kan se hur de funderar på vilken typ är hon egentligen? Kan tillägga att min krokikurs även den gör vissa en aning fundersamma.

Så igår kom den raka frågan efter att först ha försökt få ihop mig med ett par olika kollegor som jag bara flinade åt. Tydligen har de uteslutit teorin att jag skulle vara lesbisk i alla fall.

Varför har du ingen karl kvinna?

Varpå jag höll på att krevera av skratt. Vad ska jag svara på det? Tja, det finns inte så många i stallet och det kommer inga schyssta prospekts och ringer på dörren. Mamma kommer förvisso med förslag på nån läkare då och då.. men nääää.

Kan dock inte låta bli att undra när nästa fråga kommer.. och av vilken sort det blir.

2 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Så du svarade inte:
E n karl? Varför nöja sig med en? Eller undrade varför de som de ville para ihop dig med inte hade nån tjej? ;)

4:42 em  
Blogger Ängeln sa...

Hahaha! Tanken slog mig.. men karlar är känsliga varelser och de är inte riktigt härdade än. Så det blir små steg.. ;)

5:22 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida