måndag, mars 03, 2008

Måndag igen

Känner mig en aning mosig än så länge. Vaknade vid 2-snåret och kände igen känslan av att nu kommer jag inte somna om. Så jag petade i mig 2 st sleepaid som jag köpte i USA. Inga riktiga sömntabletter men innehåller ungefär samma grejer som allergitabletter som man blir trött av. Fungerade ganska hyfsat. Det är inte lätt att sova när man har en löpande honkatt som då och då ger ifrån sig sina desperata skrik.

Helgen som gick var väl ingen skrikande höjdare men söndagen blev ganska bra. Lördagen vaknade jag med huvudvärk efter att ha druckit vin hemma hos mamma på fredagen. Däremot gick den aldrig över. Huvudvärken. Projektet för dagen var att köpa foder till hästen eftersom att det var helt slut. Självklart var det där superspecialfodret* som hon ska ha slut så jag fick köra skåne runt och leta efter en annan foderförsäljare. Tips! Sätt skylt ute vid vägen så det går att hitta. Jag höll nog på att leta runt på småvägarna i nästan en timme. För att sedan inse att det tar 5 minuter att köra dit från stallet - när man vet hur man ska köra!

Tanken var utegång på kvällen men huvudvärk och storm (IGEN!) ute försvann all inspiration. Så jag låg i fotöljen och flippade på kanalerna samt åt ostbågar till middag. Plus tanken på tvätt klockan 7 söndagmorgon.

Söndagen var dagen då jag hann med en massa saker. Riktigt effektiv.

*Självklart svindyrt och importerat

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida