torsdag, mars 06, 2008

Utmaning från Ninde

Utmaningen lyder enligt följande: " Vad tänder dina cylindrar och får dig att morra som en tiger?"

Nu pratar vi inte om att bli förbannad utan vilka som kan framkalla det hos mig. Hmmm.. Jaaa det blir motsatt kön. Alltså killar, män.. karlar. Tjejer eller nåt mitt i mellan är inte min grej.

Och det blir ingen beskrivning av drömkillen som existerade i tonåren ( men nog fan är Rob Lowe fortfarande snygg)som företrädelsevis fanns i filmvärlden och spelade hockey, lekte pilot eller helt enkelt var med i St Elmos Fire.

Fast utseende spelar roll. Det finns ingen undanflykt från det. Det krävs ingen fotomodell och nåt i den stilen utan snarare tvärtom. Inte för snygg eller polerad. Inte perfekt hår och blankpolerade skor.

Charm. Det är helt avgörande och kan ta sig många uttryck. Generellt är inte pojkaktighet min grej men är det ändå på något sätt. För i pojkaktigheten finns ofta humor och en busighet och det tilltalat mig.

Intelligens och nu pratar vi inte kärnfysiker utan någon som funderar över saker och har en åsikt. Det ska gå att diskutera livet i smått och stort. Gärna med en glimt i ögat. Inte i dramaform som ger Norénvibbar. Fått tillräckligt med det. Gillar tolerans och väljer mina krig.

forts följer...

1 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Förstår vad du menar med pojkaktig charm. Men undvek just dte ordet eftersom det även kan associeras till Mr Player..brr..;)

5:26 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida