onsdag, februari 27, 2008

Trött

Går det där med blogg bara ut på att gnälla? Känns lite så. Men men sånt är livet. Jag är en aning less på att minst en gång i veckan vakna vid 4 och vara vaken nån timme för att oftast somna om och vakna helt död. Idag är en sån dag igen. Lyckades nog gnissla tänder dessutom för har en lagom huvudvärk som envist biter sig fast. Eller så var det rödvinet hos mamma igår. Kan iofs vara en rimlig anledning.

Besvikelsen var i alla fall total igår. Huset som jag hade hoppats på var inget att ha. Sällskapet som skulle med tittade bangade ur på varsitt håll och jag kände mig en aning ledsen och besviken. Mamma hoppade in i sista minuten och hängde med. Inte för att jag inte kan titta på hus själv. Men jag ville verkligen ha sällskap igår.

Förutom det så håller jag på att fundera på om jag ska flytta hästen till ett annat stall. Inte en till vinter utan ridhus är ett mantra som jag upprepar varje dag. Problemet är att jag trivs bra i stallet som pållen bor i nu. För många låter det kanske gnälligt för att det har ju varit en mild vinter. Fruset några dagar bara så det är ju lugnt. Men så var det ju denna förbaskade blåst. Sedan jul har det mer eller mindre blåst konstant. Sååå när jag flyttade hem igen så kom jag omgånde på varför ingen har paraply i denna stad. Om man inte vill flyga eller köpa nytt varje dag så är paraply bara att glömma. Det är inte ett dugg kul att försöka rida i halvstorm om någon undrar. Det är inte heller kul att ha häst och bara krafsa runt i lera, blåst och utöver det mocka. Så nästa vinter ska jag ha ridhus... men jag känner mig hemsk.

4 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Ridhus? Det är sån lyx man åker till när man på nåder fått låna transport... I övrigt härdas man genom friskt och sunt friluftsliv (läs eländes jävla.regn.snö.halka.)

Folk med ridhusstall är bortklemade veklingar helt enkelt..;)

5:21 em  
Blogger Ängeln sa...

Låna? Sån måste man ju ha! Förutom att skiten inte passerade besiktningen...

3:35 fm  
Blogger Ninde sa...

Ha och du ser..är det elen som kråglar eller?

Fast du har säkert nytt boogiesläp med namnet i fint tryck på..(lite avis där. Har iofs ingen häst att ha i den just nu. Men iallafall ;)

1:50 em  
Blogger Ängeln sa...

Host host! Nytt??? Inte en chans! Måste renovera bromsarna...

7:54 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida