måndag, februari 18, 2008

Tolkningsfråga

Jag är ju som bekant rätt så förkyld. Men stark som en viking så har jag pallrat mig ner till jobbet. Passade på att skippa kavajen utan drog på mig en virkad tunika och slitna jeans. Lite vintagekänsla så där. Att jag sen kompletterar min outfit med röd näsa* och blanka ögon är ju bara lite gulligt, inte sant?

Får ganska omgående höra från en av de manliga kollegorna:

Jaaa du låter ju bättre än du ser ut! Du är inte så lite blek

Nää hepp hjälpte inte med foundation och rouge alltså.. samt mascara. Synd att jag inte tillhör de som blir lite snygga när de är sjuka.

* som ändå är bättre efter en idomininpackning över natten

5 kommentarer:

Blogger A. sa...

Hehe... jag brukar faktiskt ganska ofta känna mig rätt snygg när jag är sjuk. På riktigt alltså. Sen så måste man ju räkna bort årets rödaste näsa iofs...

3:51 em  
Blogger Ninde sa...

a: Snygg? När man är förkyld? Hur mycket feber har du egentligen?


ängeln: Brukar alltid föreställa mig att förkylning borde se ut som Nicole Kidmans tbc danserska i Moulin Rouge. Blek men skön. Svimmandes i Ewan Mc Gregors armar...

4:53 em  
Blogger Ninde sa...

a: Snygg? När man är förkyld? Hur mycket feber har du egentligen?


ängeln: Brukar alltid föreställa mig att förkylning borde se ut som Nicole Kidmans tbc danserska i Moulin Rouge. Blek men skön. Svimmandes i Ewan Mc Gregors armar...

4:53 em  
Blogger Ängeln sa...

Åhhhh precis min tanke.. men krasst sett så är det inte fallet..

7:54 em  
Blogger A. sa...

Ganska mycket men allt är ju relativt hur man ser ut som frisk...

10:32 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida