måndag, februari 25, 2008

Helgen dårå

Fredag

Middag med far, syster yster och masen som gick i nostalgins tecken. Vi åt på stället som vi brukade trilla in på då och då när vi bodde på samma gata. Allt var sig likt även menyn. Alla ganska nöjda och glada. Pappa var mäkta imponerad över sina födelsedagspresenter. Vi lyckades köpa verktyg som han inte har...

Lördag

Uppe med tuppen och laddade termosen med kaffe, hämtade upp kompis och sen ner till bruksprovet. Konstatera att testryttarna vet vad de gör och satt och suktade på läktaren. Min favorit bland dressyrhingstarna blev bruksprovs etta. Sen var det ju bara hem och drilla pållen. Försökte övertyga henne om att hon utvecklingsmässigt ligger efter typ 2 år om man får jämnföra med hingstarna. Beror på mattes bristande skicklighet helt klart. Men hon försökte motbevisa mig och var dagen till ära riktigt trevlig att rida. Sen var det bara att kasta sig hem till mamma för att få lite mat.

Söndag

Inleddes med lite städning. Suck! Därefter ut till stallet, lite lätt besviken över att det utlovade vårdagen lös med sin frånvaro. Pållen var dagen till ära rätt dum att rida på så både hon och jag var rätt slut efter den dusten. Så när jag kom hemsläpandes trött hade jag fått sms från syster yster. Bjuder du på mat ikväll? Tjoho! Bara att bita ihop och åka och handla mat...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida