onsdag, oktober 03, 2007

Smidigt värre

Var hemma hos syster yster igår kväll och hade med mig 2 halvgräddade pizzor. Vilket innebär att man kan dricka lite vin under tiden man värmer ugnen. Sen slänger man in pizza nr 1 och dricker lite mer vin. När det sedan är dags att ta ut den struntar man i grytlappar/handduk och tar ett nappatag i pizzan för att dra ut den. Tappar greppet och bränner armen mot taket i ugnen.

Smidigt. Jag har ett brännmärke som ser ut om ett jävligt stort sugmärke på armen. Snyggt värre! Men innebär att jag kan låtsas som att jag haft hugg på kvällens födelsedagsmiddag. Fast visst ja. Syster Yster kommer ju och kommer ju att avslöja sanningen.

Jag får hävda att det var uppvärmning inför nästa veckas mat och kulturresa* i Italien. Som mor och plastis bjudit in min och syter yster på..

*bortförklarning för att dricka en massa italienskt vin

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida