onsdag, september 19, 2007

Dagens

Är det ett ålderstecken att ha tagit sig eget porslin till jobbet?

Först och främst vattenglas. De som finns här är patetiskt små och jag gillar stora glas. Alternativet är att en vattenflaska på bordet. Men hur snyggt är det? Alltså tog jag med ett glas som stod som ensam överlevare i skåpet. De andra har gått en brutal död till mötes genom fest, diskning och flytt.

Men igår utökade jag med en egen kaffekopp. Som jag dessutom köpte på ÖB med syftet attha på jobbet. Värre är nog att jag dessutom är rätt nöjd över min kaffekopp. Kaffet blir godare i den och jag får plats med mjölk.

Nästa projekt är att skaffa en blomma. Eller 2 kanske? Husligheten tar oanade höjder..

1 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Blomma blir bra. Fast ta nån härdig typ som tål semestern och kollegors vanskötsel.. ;)

Kopp har jag med. Men glas? Mjae...balanserar på gränsen. En kollega har en liten fin blå glasflaska ståendes...hm...nja måste ju få plats med lite jobb med på skrivbordet..;)

2:15 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida