lördag, september 29, 2007

Rättegång

I går avslutade rättgången mot de så kallade "stureplansprofilerna". Senaste dagarna har jag läst tidningarna och funderat en hel del på rättgången. Oavsett hur utgången blir så är jag oerhört imponerad över den 19-åriga tjejen att hon pallar. Det är fruktansvärt tufft att genomföra rättegången utan lyckta dörrar. Det är ett mycket viktigt steg för att klargöra vad hon gått igenom. Allt kommer fram.

Någonstans har allt gått jävligt fel. Människosynen är rent horribel. Jag blir mörkrädd när jag läser citaten från killarnas uttalanden. Tänk att vara förälder till stureplansprofilerna . Att ha söner som sitter och berättar om hur de gillar att förnedra andra människor. Att det är helt normalt att tjejer får sprickor i vagina när man har för mycket sex.
Jag tror på tjejen. Jag tror att det har spårat ur. Jag har svårt att tänka mig vad hon annars skulle stå ut med denna rättegång. Det hade varit lättare för henne att inte polisanmäla. Jag förstår varför tjejer hellre håller tyst än anmäler. För jag tror inte att jag hade pallat att få hela mitt liv uppspelat i en rättsal och låta andra människor moralisera över mitt liv.

Expressen har idag på löpet en intervju med ena killens flickvän. Har hon helt missat att det även fanns en anmälan mot dem så sent som i augusti? Som lades ner i brist på bevis... nej man är inte skyldig förrens man blivit dömd. Men ett tips är ju att UNDVIKA dessa killar. Oavsett vad så är det killar som alla tjejer bör hålla sig på flera mils avstånd från.

1 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

"normalt att tjejer får sprickor i vagina..."

Om rätten köper den förklaringen är det fler än "fjärrkontrollssprofilerna" som inte har den blekaste aning om hur sex går till..

Jag tror också på tjejen. Nu är det upp till rätten att uttala sig om hurvida vi tjejer skyddas av lagen om våra killkompisar skadar oss. Nä, måste nog fan skriva nåt argt på bloggen jag med om det..morr

3:03 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida