måndag, augusti 07, 2006

När får folk prata del 2

Det var rätt varmt ute idag och jag har varit lat och inte sprungit på 5 (!) dagar. Så jag började inse allvaret idag och begav mig ut och sprang. Det var runt 27 grader varmt och som straff för att jag varit lat och druckit alldeles för mycket vin så plågade jag mig själv. Följdaktigen var jag inte bara helt genomsvettig utan verkligen självlysande rosa i ansiktet. Med andra ord inte en fager syn någonstans. Dessutom hade jag satt upp luggen så det gick verkligen inte att undgå att se.

Så när jag håller på att plåga mig själv upp för sista backen så kommer en hundägare, manlig sådan med en jävligt ful hund som såg ut som en hemmasnaggad pudel.. och så kläcker han ur sig: "kom igen nu tjejen - du klarar det" Sen när jag var uppe: "bra kämpat, det gick ju!"

Var var var ser jag ut som att jag vill ha sådana kommentarer? Sista biten hem kunde jag fundera ut en massa elaka saker om honom och hans fula byracka....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida