måndag, september 22, 2008

Service?

Helgen omfattade en inbjudan till födelsedagsfest hos en person som jag inte känner så väl. Problematiken med present blir uppenbar. Flaska vin och blomsterkvast kändes tråkig. Så jag kom det brillianta med att ta fota hennes häst i smyg och sen var tanken att ge bort en liten bild på hästen i ram. Sånt där som man som hästägare aldrig kommer sig för att fixa själv.

Lätt som en plätt va? Bilden fixad men så var det där med att få en snygg print. Skrivaren hemma hos mamma lade av så projektet printa sattes igång. Kom ut till affärscentrumet och insåg att mitt usbminne inte funkade i automaten pga av lösenordsskydd. Så det blev till att åka hem för att bränna ner bildjävlen på cd. Tillbaka i fotobutiken där en gubbe snor sista automaten framför näsan på mig och sen står ju alla där en evighet. Till slut får jag ta i en automat och får till bilden. När jag kommer till kassan för att betala så funkar inte kortläsaren så jag får springa iväg och hämta pengar. När jag väl kommer tillbaka så står jag i typ 5 minuter innan någon uppmärksammar att jag vill betala. Då kommer de på att de har slut på växel och jag får betala när jag kommer för att hämta bilden. Då passar jag på att fråga om det kommer vara klart i tid? Dum fråga för klart att det tar en timme extra. Suck.

Så efter detta kör jag och kompisen till Max för att fylla på förrådet av mat och förhoppningsvis tålamod. Men nu konstaterar jag följande:

HANDLA ALDRIG PÅ MAX VID VÄLA!!!

1- vi tar drive-in för vi har ONT OM TID
2- vi står i 5 minuter och väntar på att få beställa i automaten. Inget händer. Till slut rullar vi framåt. Väntar ytterliggare 5(LÅGT RÄKNAT) minuter för att komma till luckan.
3- framme vid luckan kommer ingen för att ens konstatera att vi är där, utan när vi ropar får vi beställa och betala
4- vi får instruktion om att köra fram till p-plats 1
5- 20 minuter senare kommer en kille ut med vår mat, vi kör iväg
6- tittar på läsken och ser att det är fel och vänder tillbaka
7- det saknas även sugrör och servetter
8- jag klampar in för att få rätt läsk och då kommer killen som vi beställt av och anklagar oss för att inte ha betalat... och hur fan trodde han att jag fick kvittot jag hade i handen?
9- trots detta erbjuder de oss INGEN kompensation..

Så vad som än händer åk aldrig dit.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida