tisdag, augusti 12, 2008

Snobb

Man har ju sina fel fel och brister. En av mina är att jag har kvalificerat svårt för folk som har taskig musiksmak. Inte på det viset att jag tycker att de är kompletta idioter. Okej lite grann kanske...

Vad jag verkligen har svårt för är att vissa artister helt plötsligt har blivit så jävla folkliga. Jag avskyr folklighet. Det känns som en stor masspyskos och drar till sig folk som egentligen inte går dit för musiken. De säger det, men egentligen är de där för picknick och supa. Alternativt sitta i par och se så lyckliga ut som möjligt. Framför allt för att upprätthålla den korrekta fasaden. Så jag föredrar inomhuskonserter. Fast när jag såg Christian Kjellvander så var det någon jubelidiot som satt och skränade och störde musiken. Varför köpa biljett och gå om du ändå inte vill lyssna?

Artister/band som verkligen har trillat ner i folkighetsträsket är Kent och Lars Winnerbäck. Men på något sätt har de blivit så folkliga att all sexighet har långsamt glidit ner i leran. Lars Winnerbäck har jag i flera år hoppats på att han ska slå till med en lite rockigare och jävligt deprimerad platta. Det är ju då han är som bäst. Kent har jag gett upp hoppet för helt. De kommer aldrig bli coola igen helt enkelt.

Marit Bergman balanserar på en tunn tråd men på något sätt så håller sig hon på den coola skalan. Har nog med att göra att hon inte riktigt lyckas sälja skivor till folkhemmet, tack och lov! Annika Norlin är en av de coolaste artisterna idag. Både Säkert och Hello Saferide är klockrena och jag skulle aldrig missa en spelning.

Nu ska jag kolla utifall det råkar vara någon spelning som är nåt att ha här i krokarna i höst...

2 kommentarer:

Blogger A. sa...

Folk som har dålig musiksmak. Det betyder alltså att alla som inte tycker som du har fel?

Gäller det bara musik eller i alla sammanhang? ;-)

3:04 em  
Blogger Ängeln sa...

Beror på...

Köket finns det 2 sätt att göra saker på mitt och fel.. så jag föredrar att laga maten ;)

3:27 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida