måndag, maj 26, 2008

och sen sååå..

var det måndag igen...

Vart tog helgen vägen? De där få lediga dagarna.. som försvinner i ett nafs. Men jag hann ju med en del i alla fall. Trots allt. Men det som jag inte hann med är ganska uppenbart när jag kommer hem. Det var det där med att plocka undan tvätt och dammsuga*. Vilket egentligen tar ungefär en halvtimme att genomföra men startsträckan är enorm. Irriterande. Sist jag dammsög så lovade jag mig själv att jag skulle börja dammsuga 2 gånger per vecka så slipper jag känna ett sandtag under fötterna. Det var 2 veckor sen och jag har ännu inte dammsugit. Går sådär va? Värsta är att det stör mig att det inte ser fint ut hemma. Så nu när jag fått in rutinen på att gå en längre morgonpromenad med hunden ska jag försöka få in det där med dammsugning. Samt tömma diskmaskinen. Dagens i-landsproblem, jag vet.

Fredag
En liten tur på stan för att dels träffa en tjejkompis men även se om våren skakat fram några killar. Trevligt men skönt att ta sig hem vid midnatt. Ingen hård kväll men lördagens tvätt klockan 7 flyttades fram till 8, jag tog mig helt enkelt inte ur sängen. Men min idé om att tvätta en gång i veckan börjar arta sig*.

Lördag
Kvällen tillbringade med att vara hundvakt åt syster yster. Helt ok men lite långtråkigt. Beslutade mig för att åka hem och sova vilket var grymt skönt.

Söndag
Frukost med frallor och chokladcroissant. Kändes oerhört lyxigt. Och tillåtet efter en vecka med powerwalk varje morgon. Dagen ägnades åt att göra blomsterarragemang i krukor till syster yster. Grymt husligt! Men rätt så trevlig. Dessutom sken solen och jag köpte en rosa mors dag tårta. Inte illa. Lyckade bränna axlarna i solen vilket kändes rätt obegåvat.

Måndag
Det regnar ute. Jag är trött. Kontoret är kallt. Tja... det var väl allt

* gillar att ha det rent och snyggt men tycker att det är dödstrist att utföra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida