måndag, maj 12, 2008

Bannlyst

Helgen flöt förbi precis som vanligt och nu sitter jag på jobbet igen. Dagens viktigaste fråga är avhandlad ( vem köper frallorna idag??) och jag funderar på om jag orkar att åka och köpa lite kaffe till bryggaren. Det i automaten kan ärligt talat inte kallas kaffe.

För att vidga mina vyer tog jag beslutet att åka hem till pappa i lördags. För att döva mitt dåliga samvete beslöt jag mig för att ta med katterna. Huliganen är ju en erfaren resenär och uppskattar utflykter. Lillkatten är novis på området så jag tänkte att det kunde ju vara en god erfarenhet.

Huliganen kände genast igen sig och inledde med en liten husesyn om även omfattade provsmakning av diverse växter. Lillkatten var däremot rätt så förskräckt men tog sig snabbt. Det uppenbarade sig snabbt att hon börjat löpa för tigervrålen började komma.

Allt gick rätt så bra tills efter att jag hade varit iväg och köpt frallor på morgonen. Då hade lillkatten beslutat sig för att kela med styvmor i sängen. Kanonfint. Till kattfan bestämde sig för att sängen var mjuk, varm, skön och passar utmärkt att pissa i. Så hon pissar även på styvmor som plötsligt känner att hon blir varm och blöt på ryggen.

Behöver jag tillägga att lillkatten numera är bannlyst från pappas hus?

2 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Ha,ha..oj..dags att fixa henne snart eller ska du ta kattungar efter henne?

2:04 em  
Blogger Ängeln sa...

Tanken är väl att ta kattungar.. men känns inte helt lockande att ha dem hemma i 3 månader..

7:39 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida