fredag, maj 02, 2008

hur man gör sig ett namn

Jag har ju haft en slags tanke om att hålla en låg profil på jobbet. Vilket har fungerat sisådär. Rent jobbmässigt har jag nog stuckit ut, men annars har jag hållt en låg profil. Misstänkte att det där med låg profil skulle försvinna i takt med antalet intagna enheter alkohol.

Efter gårdagen så går det att konstatera att det blev så.

Låg profil? Är ett minne blott.

Gårdagens ägnades åt partykväll med killarna* med utgång på klubbakut**. Till och med så att jag kunde ringa och skryta för mamma om att jag var ute och kom hem sent. Träffade dessutom en massa killar. Det har gått långt när mamma tycker att man borde ut och festa lite, jag vet.

Men jag gjorde inget dumt..även om tanken slog mig. Det var nog väldigt bra att en viss upplösning på kvällen blev som den blev. Chansen att hångla fanns nog där. Och jag väl kommit så långt att tom jag insett det så var det antagligen uppenbart.

Jag fick i alla fall klart för mig vilka rykten det går om mig. Dvs vilken kille de tror att jag har en fling med. Inte ett dugg förvånade dock. Men inte alls sant.

Lyckades i alla fall drälla in hemma vid 3-4 snåret och komma isäng. För att inse att jag hade möte*** klockan 9 idag... och skulle ha med kollegan som var full som en kastrull. Så det vara bara att ringa och väcka honom imorse.

* Joho bestod av den enda tjejen som drack alkohol och gick vidare.

** Klubben för brandmän, poliser och sjuksköterskor samt andra i uniformsyrken

*** Som inbegrep snyggaste killen som jag sett på länge

4 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Wow, det tar sig sa mordbrännaren. Eller öh, också bitter för att jag jobbar idag..;/


Snyggaste killen, är han i eller utanför jobbsvängen? Uniform? :)

3:23 em  
Blogger Ängeln sa...

Oh yes.. uniform! Men ingen kollega.. dessvärre är aldrig sådana killar singel..

och han hade uniform..och den passade bra..

7:16 em  
Blogger Ninde sa...

Åh. He,he..:)

10:10 fm  
Blogger Ängeln sa...

Jag erkänner att jag glatt anmälde intresse för uppföljningsmötet...

4:38 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida