onsdag, november 21, 2007

varför medelålders damer inte får rekommendera smink

Imåndags när jag kände mig febrig och som att livet höll på att gå under kom jag på lösningen! Inköp av en ny foundation på lunchen. Så vi drog till köpcentrat utanför stan och smet i på det lokala parfymeriet för att få till en ny.

Damen som expedierade mig var väldigt snäll, nogrann och ordentlig. Torkade med ansiktsvatten och lade på fuktcreme. Finfin service. Helt klart. Nu till det illavarslande.. nrä hon lägger på en färg som jag omgående påtalar att den är alldeles för mörk tycker hon att vi provar ändå. Och hon tyckte ju att jag fick såååå fin färg.

Jag stirrar bistert in i spegeln och inser att visst är det så. Men försöker fint påtala att jag inte vill se ut att ha färg i ansiktet. Blek är fint. Hon ser ytterst skeptisk ut och till slut lyckas jag få till en färg som gör att jag ser ut som vanligt men en aning mer jämnhud. Vilket jag och de flesta i min generation undantaget Madde och Ebba von Sydow verkar ha fattat.

När jag kommer tillbaka till jobbet och kan särskåda resultatet kan jag hylla mig själv för att jag stod på mig. För den som hon provade ut först såg ut som en brunmask med tydliga kanter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida