lördag, mars 17, 2007

Goooooood Moooorning

Vissa mornar är bara en katastrof. Min morgon började inte lysande.

Trött och lite grining hasar jag mig upp för att upptäcka att hunden som jag passar har lyckats få av sig tikskyddet (hon löper) och legat i sängen. Så lakarns tvätt är ett måste.

Inser sedan ganska kvickt att diskmaskinen har gått i strejk. Muttrar och försöker få igång eländet utan någon som helst framgång.

Pappa ringer och påtalar att han behöver hjälp att bära lådor idag. Lovar att det tar max en timme. Vis av erfarenhet förhör jag ytterliggare. Enligt min tidsberäkning som brukar stämma skulle jag räkna med minst 3 timmar eftersom att lådorna även ska köras till ett annat lager och lastas av. Vilket tidmässigt inte stämmer med min dag.

Dags att gå ut med hunden. Som går ner en trappa och sen sätter sig och kissar. I trappen. Massor. Fick städa trappen. Jippey!

Äntligen ute. Inser snabbt att det är lätt storm. Hund hoppar runt jättebusig och biter i kopplet. Jag är inte riktigt lika förtjust...

Snabbrastning av hund och packas in i bilen. På väg hem till mamma stannar jag på bageriet ( som ligger 200 meter från mig) och ska handla frallor. Värsta kön men näst längst fram står syster yster tillika hundägare till kissande hund och jag kan gå före kön men får betala istället.

Sedan kommer jag äntligen hem till mor och inser kvickt att mjölken till kaffet är slut. Kaffe utan mjölk är inte ett alternativ.

Bara att bita ihop och ta hundarna på stormig promenad som avslutas med inköp av mjölk. Nu har jag fått kaffe och frukost samt läst morgontidningarna. Det börjar finnas hopp livet. Fast nu ska jag sy ett burskynke åt syrran inför söndagens hundutställning. Jag måste varit rätt packad när jag lovade att göra det..

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Nähä du var spiknykter när du lovade att sy åt mig! :-)
Men det blev fint!
Du får ju rasta hunden bättre på kvällarna så hon slipper kissa i trappan....

10:44 em  
Blogger Ninde sa...

Ha,ha ha ..your poor thing. Det där låter som ett utmärkt kortfilmsmanus. Klar komedipotential. "A day in the live of an angel".. Kanske en plan B om jobbsökeriet går trögt? :)

Mår hästen bra i nya omgivningarna?

11:11 fm  
Blogger Ängeln sa...

Hästen mår finfint och jag hoppas att hon just nu står i hagen, smaskar hö och funderar på hur duktig hon ska vara på dagen hoppträning.

9:23 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida