fredag, mars 09, 2007

Fröken romantik

Eftersom att jag slängde min säng var jag i desperat behov av en ny när jag flyttade. Tur i oturen så kunde jag få min fars säng då han och hans fru skulle köpa en ny. Skälet till bytet var att sängen var för hård. Lyxproblem? Javisst, men jag gråter inte för jag fick en alldeles äkta Brunte. Det var dock intressant att släpa upp madrassen 3 trappor utan hiss. Madrassen var dessutom mjuk och oformlig.

Men övriga familjen ( läs syster yster) var föga imponerade. Sängen var ju gulrutig och det kom ju varken nattmössa eller liten westie med. Jag är böjd att hålla med...

Däremot fick jag en massa tillbehör med till sängen. Sänggavel, överkast sängkappa och kuddar. Helt ok... MEN kanske inte helt min stil. Mitt på överkastet är det en applikation med rosor, med matchande roskuddar. Väldigt romantiskt och inte alls min kopp te.. Samtidigt kan jag ju inte vara otacksam och slänga ut det. Jag visade det för pappa vars kommentar var:

Men tjejer ska ju ha det lite gulligt. Jag tycker att det blev rätt bra..

Jag ger upp! Äntligen har jag tydligen lyckats bli tjej.. lite gulligare och sötare. Vad kommer efter detta? Blommiga sommarklänningar och lockigt hår? Sovrummet är falsk marknadsföring! Jag är lika romantisk som en elefant i en glasbutik. Och nej jag överdriver inte.

2 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Ha,ha,ha...du kommer snärja en stackars helyllekille som är fast innan han upptäcker ditt verkliga jag ;)

Fast vad är det för fel på lockar..hmpf (kej jag fönar ut det mesta men iaf)

ps du kanske vill bemöta simons svar på din kommentar på min blogg? ;)

9:56 fm  
Blogger Ninde sa...

Glad vår hos dig med? :)

10:23 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida