torsdag, mars 08, 2007

Dagens generalisering

Sitter hemma hos mamma och sneaksurfar lite. Officiellt sitter jag och söker jobb... vilket jag inte har börjat med än. I stället ägnade jag hela förmiddagen åt att sortera papper* som jag borde sorterat sedan 2003 ungefär. Inte helt klar än men ser ljuset i tunneln och skiner av stolthet. Nästa projekt är att jag ska röja klart bland kläder och annat junk. Efter det ska jag putsa till CV och börja ringa runt och vara så där gräsligt entusiastisk som jag måste vara.

Nåja, efter att ha norpat en macka och läst lite bloggar kom jag på att lite nötter skulle sitta fint. Drar ut lådan och kollar att AHA det finns en påse... men det är typ 1,5 nöt och lite smulor kvar. Ett tydligt tecken på att den som senast var i nötpåsen var en karl. För det är bara en karl som inte tar och slänger påsen direkt. Det är ju inte lönt att spara... men är jag fördomsfull nu så här på internationella kvinnodagen? Men det är en sån där sak som uppenbart är en grej som karlar gör... lämnar tomma påsar i skåpet..

* hittade tom bilder på gamla pojkvänner som faktiskt sparas..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida