måndag, mars 24, 2008

Pinsamt

Eller hur fan var det nu?

Jepp jag innehar försvarställning efter att mamma ( efter att ha fått reda på att väninninas dotter som är 3 år yngre än jag inte bara ska gifta sig och dessutom är med barn) kläcker ur sig att det vore patetiskt om jag åt middag hos dem när jag fyllt 40..


Ok.. fattar hinten. Verkligen.


Men nu är det så... att det inte kommer att hända. I synnerhet inte på beställning. Jag har en väl utvecklad allergi mot sådant. Varför? Vet inte... men finns säkert en hel bunt psykologer som kan leta efter skäl till det. Mot betalning förstås.

Sen tror nog mamma att jag är avundsjuk på att syrran träffat kille. Vilket inte är fallet. Tvärtom. Han är trevlig på alla sätt och vis. Men jag vill inte för nåt i världen ha det livet. Alls...

Ska jag ha ett förhållande så är det på helt andra premisser. Varför? För jag vill något annat egentligen... sen är grejen om jag vill ha en hantverkarkille eller en som kan citera kafka? Jag vet inte vad jag vill.

En sak vet jag. Det måste vara någon som är väldigt självständig och inte vill ha villa, volvo och voffe. För jag får utslag vid själva tanken.

2 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Åh, känner igen. Trodde verkligen att jag var den där som skulle stå där med toppenjobb o c h en drös ungar vid det här laget. Jag som alltid haft långa förhållanden o knappt varit singel alls sen jag bodde hemma..Grejen är den att själva barnbiten skulle jag nog inte ha några problem med. Det är mer hela den här cocooningskiten som jag nyss upptäckt skrämmer mig. Ärligt. *ryyys*

3:09 em  
Blogger Ängeln sa...

Framför allt känslan av att nu ska vi vara så jävla lyckliga. Trygga och gulligull... känns bara som en falsk fasad för mig. Tanken på parmiddagar där par sitter och ska vara så lyckade ger mig kalla kårar.

8:11 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida