måndag, november 26, 2007

Milstolpe

Den stora sensationen i helgen var ingen sensation egentligen. Jag såg Herr Struls hem för första gången. I alla år sedan vi lärde känna varandra har han mer eller mindre vägrat att släppa in mig. Jag har självklart varit snäll och respekterat det men i min fantasi har tankarna snurrat..

Har han en hemligt harem av snygga brudar som bor hemma hos honom. Är han sambo utan att ha berättat det? Är lägenheten klädd i konstiga speglar? Eller har han ett amfetaminlabb i köket? Eller bor han i en container?

Joo jag har vetat var han bor. Så när han ville ses när jag kom till stan påtalade jag omgående att han kunde börja städa för att jag skulle komma hem till honom. Han har haft ett argument att det inte ser ok ut att visa för folk. Så när jag ätit middag i fredags och druckit lite* vin klampade jag hem til honom.

Det blev inte chock eller sensation alls. Det såg ut som en hemma hos en kille som klämt in många saker på liten yta. Saker som normalt borde bo en källare. Bildäck tex.. och gamla möbler som har gått sönder. Men i övrigt hade han rätt så hyfsat städat.

Med andra ord fattar jag inte varför han har dolt det för mig.

2 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Hm.."bostads-komplex"?
Kollade du efter lik i garderoberna och eventuella tecken på andra livsformer? (Allt från nyligen utstädade feminina sådana till fjolårets matrester i kylen?)

1:27 em  
Blogger Ängeln sa...

Nää men jag bockade av alla grejer jag kom ihåg att han har berättat om under årens lopp och de stämde. Och jaaaa jag har grymt minne när jag vill.

Dessutom hade badrumsskåpet inga spår av kvinnliga inslag.. och det var inte blankpolerat dvs helt nystädat ;)

1:56 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida