lördag, juni 17, 2006

Guldklimpen

Lördagkväll för cirka 3 veckor sen. Jag kommer hem trött och sliten med rejäl huvudvärk. Bad. Hinner krypa ner i badet. Då kommer en katten och hoppar upp på hurtsen i badrummet. Det var bara ett problem det stod lite saker där som givetvis rasar ner i badkaret inkl katt.

Där stod även ett sådant här:


Billigt jävla doftljus från Ikea. Som går sönder när det trillar ner i badkaret. SJälvklart landar katten just på det. Så helt plösligt sitter jag i badet och har fångat en katt som blöder och har ett sår på ena hasen in till benet.

Jipeey! Inser sedan att fan jag hade ju glömt att betala kattförsäkringen.

Hur man nu kan vara så korkad?

Nåja in med katten till bagarmossens djursjukhus. Får där besked på att en sena är av. Vilker behöver opereras ihop. Det var självklart rea! Morgonen därpå får jag hämta katten som nu kallas guldklimpen! Katten har gips. Som ska bytas 1 gång i veckan i 3 veckor och sen ska ha stödbandage.

Tur för guldklimpen att han är en av världens coolaste, snällaste och gulligaste katter. Jag kunde inte ta bort honom. Så nu har vi haft sjukstuga i 3 veckor i alla fall. Jag anses numera vara väldigt underlig på jobbet. Galenkatttant typ.

Totalt är räkningen nu på över 10 000 pix. Försäkring hade inte varit dumt.

Igår när jag kom hem hade KF ( kattfan!) lyckats bita sönder bandaget trots tratt och slicka på tassen en massa. Så tassen var dubbelt så stor som den skulle. KF hade naturligtvis jätteont så det vara bara att åka upp till djursjukhuset igen.
Billigt värre!

När jag sen kör därifrån får jag punktering på bilen. Jag började inte gråta vilket jag är stolt över. Ringer Herr Stul som kommer dit hjälper mig ( Så mycket plus han har nu går inte att beskriva). Inser att bakdäcken är bedrövligt dåliga. Bara fixa nya däck. Så det blir dagens projekt.

Precis vad jag önskade mig inför semestern.

Sen kom en tjejkompis över för att dricka lite vin. Då pajar balkongstolen när hon sätter sig. I typ 50 bitar.

Då säger jag: jo-förresten så kan stolen paja...

Så om någon vill ha min resa nästa vecka så tror jag att mitt ressällskap gärna byter ut mig. Om jag åker med kommer planet att trilla ner eller så regnar det hela veckan.

2 kommentarer:

Blogger superkryp sa...

Blev a) rörd av att du (ni?) kostar på ett kattskrälle så mycket stålar och b) påmind om att kolla så att mina katter är ordentligt försäkrade! :)

9:56 fm  
Blogger N sa...

Aj helvete...hur lyckades katten?! Shit.
Planet får nog hålla sig på sin plats i alla fall..och jag skall nog betala räkningar nu. ojoj

10:51 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida