onsdag, juni 14, 2006

Naken

Som sagt var. Det är varmt ute. Då ska man tydligen ha på sig sommarkläder. Det underlättar i alla fall. Om man inte vill känna sig som en överhettad michelingubbe. Som i Ghostbusters när den ena inte ska tänka på något och tänker på marsmallowgubben. Den blev rätt varm vill jag minnas.

Sommarkläder. Efter att i stort sett rivit ut alla kläder ut garderoben och slängt på sängen kan jag konstatera att jag måste gått naken förra året! Jag har inga vettiga sommarkläder som går att ha på jobbet. Dvs. inte för kort eller urringat!

Kan man ha bikini på jobbet? Med jeanskjol och linne?

Knappast

Vad sjutton ska man ha på sig?? Jag vill ha kläder som är sköna, lite halvsexiga och coola. Lätt som en plätt! Eller jättesvårt. Hatar den där känslan när jag inser att nu ser jag ut som en 30-årig tant. Jaaaa jag är över 30 men jag vill inte se ut som en tant! Det är lätt hänt om man har kurvig kropp. Dessutom kan jag inte gå med jeanskjol och luvjacka på jobbet.

Nåja det blir att inventera vad affärerna har att erbjuda på luchen…


Nu ska jag se om jag kan hitta ”fantomen” i krokarna… behöver ett gott skratt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida