onsdag, oktober 01, 2008

Regn, blåst och rusk

Just nu undrar jag varför jag flyttade söderut. Fast det lär ju knappast vara bättre väder i huvudstaden. Men kanske ska sälja hästen, lägenheten och flytta till Siena? Läsa italienska och vandra runt och fundera över litteratur och historia. Eller den toscanska landsbygden, eller vid havet. Vad fan bara det bli italien så blir jag nöjd? Helst vill jag ta med mig pållen. Finns ett litet problem... pengar? Jag är definitivt inte gjord av det och alltså måste jag tjäna pengar. Frågan är bara hur?

7 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Kan du inte guida svenska turister på högsäsong och skriva guideböcker däremellan. Eller också gifter du dig med en snygg och rik italienare. Förutsatt att du kan hitta en som vid 30 inte fortfarande bor hemma hos en mamma som hatar alla svenska tjejer ;)

..och jag kommer såklart och hälsar på dig och din fidanzato :)

4:53 em  
Blogger Ängeln sa...

Givetvis är du välkommen! Men å andra sidan kan ju en äldre italienare ha sin charm. Finns dock ett smärre problem med italienare...

8:27 fm  
Blogger Ninde sa...

Ett problem? Släkten? Kråsskjortan? Maffian? Vaddå?

Och vad exakt menar vi med äldre nu? 31? 45? PRO med fragil hälsa och inga arvingar?

1:58 em  
Blogger Ängeln sa...

Italienare är rätt korta...

Sen finns det ju andra aspekter ;)
Äldre? Nja bara det inte är en gubbe så. Finns ju killar somblir gubbar vid 25 om du förstår vad jag menar...

2:34 em  
Blogger Ninde sa...

Jo korta killar är ingen hit. Inte för att jag är speciellt lång själv men man vill ju kunna ha klack..

Som? ;)

Jo gubbighet går bort. Oavsett ålder..

3:17 em  
Blogger Ängeln sa...

Hehe.. som när min vännina raggade upp en italienare på semestern som vi kvickt började refera till som piccolo..

Givetvis för att han var sååå ung.. ;)

1:38 em  
Blogger Ninde sa...

He,he,he...;)

3:07 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida