tisdag, augusti 05, 2008

Dekadens

Söndagkvällen tillbringade jag hemma hos far och hade varit fräck nog att beställa menyn. Handen på hjärtat så trodde jag inte att mina önskningar skulle uppfyllas. Utan att pappa skulle så till med stekt salt sill eller något annat äckligt... inte helt ovanligt. Men icke sa nicke.
Vad sägs om?

Parmapanerad filé med sommarsallad

*****

Maräng och blåbärstårta

Lovar att jag grymt nöjd..

Så till gårdagen. Dagen då jag tänkte att nu ska jag vara hälsosam och städa hemma. Det var jag inte alls sugen på efter jobbet. Så jag lade mig i fotöljen och dumtittade på tv. För att konstatera att det inte fanns något alls att titta på. Utanför tog stormen nya tag.. Regnet smattrade mot rutan. Det fanns bara en sak att göra. Ta fram konjaken. Och ladda för en hundpromenad. Vilket det blev med gummistövlar och regnrock. Hela vägen hem till mamma där jag slappade i uterummet och fick lite portvin och en bit choklad...

En måndag som faktiskt blev en aning bättre.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida