fredag, januari 18, 2008

03.45

Krasch!!!

Lätt urvaken går jag upp och hittar huliganen överlycklig över att matte är vaken. Anar givetvis oråd och tar en snabb tur i lägenheten för att se vad som orsakade oljudet. Inser ganska kvickt att en tavla i "hoppat" ner från väggen i golvet. Måste finnas spöken hemma hos mig för tulpanerna hoppar även ur vasen.... liksom att lampor åker i golvet. För att inte tala om blomkrukor. Så allt som står i fönster brukar sitta fast med hjälp av dubbelhäftande tejp. Vilket innebär att kattkräket står på sakerna och balanserar. För alla vet ju att det finns inget mer frestande än en gardinstång uppe vid taket. Som i drygt 5 års tid utmanat honom.... utan att han kommit upp. Men skam den som ger sig... Finns även en anledning till att ytterdörren alltid är låst. För att hoppa på handtaget är liksom ingen match för en huligan. Att mobilen varje natt puttas ner från nattduksbordet är bara en bisak.

Men att blir väckt 03.45 och få ta fram dammsugaren är ingen hit. Gör inte underverk på humöret direkt. Så efter det var jag så sur att jag inte kunde somna om... tack för den! Följdaktigen har jag nu börjat städa hemma. Vilket behövdes förstås.

Vad jag inte begriper är varför mina katter är huliganer och syrrans små änglar.

1 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

"Som i drygt fem års tid utmanat honom" Klockren beskrivning ha ha..

Och det är just därför jag inte har katt innekatt i lägenheten här i stan..;)

Fast huligankatter brukar vara rätt underhållande. Utom just när de får sina små mitt- i- natten utbrott..

1:17 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida