onsdag, januari 24, 2007

Amatör

Gårdagen avlöpte ju bra. Satt i nästan cirka 6 timmar på kontoret och funderade på när jag kunde gå hem. Vilket innebar att jag kom till jobbet klockan 9 och gick hem 15.30 ungefär. Ridturen skippades till förmån för kompis som fyllde år.

På vägen dit var det ju nödvändigt att köpa en födelsedagspresent. Så det blev en Harleqinbok* och en blomma till vänninan och en stor kasse med nya underkläder till Ängeln. Som för övrigt inte fyllde år. Jag hade någon slags tanke om att jag i min ensamhet i alla fall kan ha snygga och fräscha underkläder. Förklaringen är att karlar ligger ju sedan några månader i träda. Det finns ju något som kallas lagen om tingens jävlighet. För det är ju självklart så att bara för att jag ska flytta så finns risken att OM jag går ut så kommer jag träffa en fantastisk kille. Som garanterat bor i Stockholm och jag ska flytta till Skåne. Det är att komplicera sitt liv, alltså är ALLT vad karlar heter förbjudet.

Gårdagen utvecklades till vinpimlande och tävling i Singstar. Tydligen blir man torr i halsen av att sjunga och ingen kom på att man kan ta fram vatten. Så vi drack vin som vatten, vilket faktiskt är jävligt korkat. Jag är lite förundrad över att grannarna inte klagade. För det lät allt annat än vackert... så om hon blir vräkt idag så vet vi varför. Vid halv 2 kom jag på att taxi hem var en bra idé.

Imorse vaknade jag av att jag först och främst hade rejäl huvudvärk. Därefter konstaterade jag lidande att det är ett vägarbete utanför och nån står och hackar asfalt. Vem fan får lov att göra det klockan 7 på morgonen? Tur i oturen hade jag förvarnat jobbet om att jag nog tänkte ta ut ett par semesterdagar den här veckan. För det fanns inte en chans att jag kunde gå upp imorse. Men tanken var en arla ridtur som nu snabbt förflyttades till en ritt efter lunch.


* jag bedömde att hon uppmuntras i drömmen om den perfekta kärleken

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida