onsdag, januari 10, 2007

Office Space

Det här har varit en händelserik vecka på kontoret. Det har varit 2 nästan chockerande händelser!

Den första inträffade i måndags då en kille gick runt och såg allmänt förvirrad ut. Men en fruktkorg i näven. Fruktkorgar har av besparingsskäl inte funnits här sedan 2001 då personalen blev pedagogiskt informerade att kostnaden för fruktkorgar motsvarade 2 heltidsanställda. Så att en fruktkorg ramlar in är faktiskt en sensation. En milstolpe faktiskt. Min teori är dock att snubben gick in på fel våningsplan.. men spänningen är olidlig. Vad händer på måndag.

Idag började en tystlåten ekonomitjej nästan skrika på sin dator för att den inte gjorde som hon ville. Med svordomar dessutom! För att sedan faktiskt nästan elakt skälla på sina kollegor. Vi häpnade! Kunde hon ta sig ton? Och låta sur.. Jag kunde osökt inte låta bli att undra om hon har PMS? Vilket är politiskt inkorrekt att ens fundera på. Men jag kunde inte hjälpa det.

Dessutom har jag skrattat åt att en av mina manliga kollegor sa till en gravid kollega att hon trodde hon skulle få en tjej. För söta tjejer brukar få flickor. Det uppenbarade sig när en annan kollega kvinnlig kom och frågade honom hur han skulle förklara att hon hade 2 pojkar! Det är humor… Jooo tjejer pratar onekligen med varandra…

3 kommentarer:

Blogger Ninde sa...

Spännande utveckling! :) Vilken looser den där manliga kollegan, ha ha..tycker mig känna igen det där :D

1:58 em  
Blogger Ängeln sa...

Men han är faktiskt en av gulligaste, konstigt nog. Fast som alla andra : en ulv i fårakläder!

3:16 em  
Anonymous Anonym sa...

*asg* ja det borde killen ha tänkt på. Är ju allmänt känt att tjejer pratar *s*

8:37 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida