lördag, november 25, 2006

Vän

Igår var jag så trött och stressad att jag nästan grät. Visning på söndag och lägenheten var allt annat än klar. Vid den tröttheten är effektivten inte så hög. Jag började med att packa ner mina böcker för att kunna slänga ut bokhyllorna. Det blir 18 iofs små lådor, men ändå? Förrådet är fullt till bristningsgränsen.

Då ringer vännen och kommenderar mig i duschen och samlar upp mig på den lokala krogen. Får i mig mat och nån öl. Skickar hem mig med en massa kramar och instruktionen att gå och lägg dig nu. Du får inget gjort när du är så trött! Vi ordnar det imorgon. Det var värt hur mycket som helst.

Jag somnade 21.30 en fredagkväll.

Nu har pappa ( är på besök i huvudstaden) varit här och tagit med sig alla mina böcker och lite annat skräp. Dessutom fick han ner bokhyllorna. Så nu kan jag andas och börja fixa till.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida