söndag, november 05, 2006

Namnlös

Mamma ska ha en av syrrans hundvalpar. Vilket leder fram till diskussion om vad hundstackarn ska heta. Här om dagen kom mamma med en lysande idé enligt sig själv.

- Jag kom på vad hunden kan heta! Jag och din syster har ju inte samma uppfattning om bra namn.

- Nähä ( skeptisk)

- Joo så jag funderade och kom på att den kan heta Itta. Etta på skånska liksom. Fyndigt!

- Öhm, är du galen?! ( skrattar)

- Vaddå då? ( helt oförstående)

- Vad låter det som när du uttalar det?

- Åh suck! Varför måste du alltid tänka på det viset?

- Öhm för att alla andra kommer göra det när du står och ropar *itta* efter din hund... haha! Du kan fan inte döpa hunden till det!



Jag behöver inte påtala att övriga familjen håller med mig..

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

*s* är helt klart en hel uppsjö av folk som lär ha samma tanke om din mor döper hunden till det!

7:49 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida