onsdag, augusti 30, 2006

Hemhuligan

Guldklimpen är ytterst kelig och extremt mattefixerad. Nu har han ingen kompis att terrorisera. Följden är att nu finns det bara en kvar att terrorisera. Matte. Om ingen visste det så är katter ofta vakna på nätter. I alla fall han. Vid 3-snåret tycker han att det är finfint läge att leka apportera strumpa eller kela en hel massa. Vaknar inte matte av det kan man göra testa följande;

Gnida tänderna på lampskärmen i frostat glas på sängbordet, Det ger en viss ilande ljudeffekt kan jag berätta. Annars går det bra att trampa på matte eller ta ett lätt bett i armbågen, bara för att understryka hur kelig man som katt kan vara.

Jag är inte helt övertygad om gullighetsgraden i detta. Stör inte min skönhetsömn! Jag lovar att jag verkligen behöver den.

Sen när jag ska gå upp så ligger han på kudden eller kryper ner under täcket. Det är orättvist!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Till slut måste man kapitulera pga av gulligheten ändå. Jag tror katter är fullt medvetna om det.

9:04 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida